Reklamační řád

  • Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a z.č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
    „Zákon“) a vztahuje se na spotřební Zboží (dále jen „Věc/Dílo“), u něhož jsou v záruční době
    uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
  • Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
  • Prodávající je WOODjoix s.r.o., se sídlem Nové sady 988/2, 602 00, Brno – Staré Brno, IČ: 23002140 a DIČ: CZ23002140, zapsán v obchodním rejstříku dne 27. února 2025. Prodávající je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
  • Zákazníkem je buď Kupující spotřebitel anebo Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Vady Věci/Díla

  • Prodávající odpovídá spotřebiteli, že Věc/Dílo při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
    odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,
  • má věc/dílo vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které
    prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu Věci/Díla
    a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se Věc/Dílo hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se Věc/Dílo
    tohoto druhu obvykle používá,
  • Věc/Dílo odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
    nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je Věc/Dílo v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • Věc/Dílo vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Práva z vady Věci/Díla

  • Nemá-li Věc/Dílo výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové Věci/Díla bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti Věci/Díla, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
  • Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
  • Právo na dodání nové věci/díla, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže Věc/Dílo řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
  • Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové Věci/Díla bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu Věci/Díla, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou Věc/Dílo bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
  • Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím Věci/Díla věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. 

Lhůty

  • Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřební Věci/Díla v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že Věc/Dílo byla vadná již při převzetí.
  • Záruční doba začíná běžet převzetím Věci/Díla Zákazníkem. Záruční doba pro Kupujícího spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze 12 měsíců.

Ostatní

  • Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení Věci/Díla způsobené jejím obvyklým užíváním, u Věci/Díla prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité Věci/Díla na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Věc/Dílo měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy Věci/Díla.
  • Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha Věci/Díla, postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení Věci/Díla či doklad.o převzetí Věci/Díla.
  • Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné. Výše uvedené platí v případě, že se smluvní strany nedohodli jinak, např. ve smlouvě o dílo.

Vyřízení reklamace

  • V případě, že Kupující využije svého práva vyžadovat odstranění vad Věci/Díla opravou a v záručním listu, je pro účely záručních oprav Věc/Dílo určený podnikatel odlišný od Prodávajícího, jehož sídlo či místo podnikání je ve stejném místě jako v případě Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu. Tyto informace lze případně nalézt v dokladu, který nahrazuje záruční list.
  • Kupující je oprávněn vyžadovat záruční opravu v autorizovaných servisních střediscích, jejichž seznam je přiložen k dokumentaci k Věci/Dílu, případně jej sdělí Prodávající na dotaz Kupujícího.
  • Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
  • Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části Věci/Díla, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
  • Servisní středisko po řádném vyřízení Reklamace vyzve kupujícího k převzetí opraveného Věci/Díla.
  • Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení Věci/Díla do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při používání Věci/Díla v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke Věci/Díla.
  • V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena Kupujícímu převodem na bankovní účet nebo předána v hotovosti na pokladně v sídle společnosti nebo na některé z provozoven.

Závěrečná ustanovení

  • Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. března 2025. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.